Casa Berarilor Artizani este o afacere care operează o rețea de peste 20 de magazine de tipul beer-to-go în mai multe zone ale țării. În ce constă un magazin de tipul beer-to-go, cum îți poți deschide și tu unul în regim de franciză și cum arată piața de bere artizanală din România.
Magazinele Casa Berarilor Artizani sunt specializate în comercializarea berilor craft cu îmbuteliere direct în locație. Concret, este un magazin dedicat consumatorilor dornici să încerce o bere artizanală, furnizată de către una dintre cele 30 de micro-berării locale cu care lucrează Casa Berarilor Artizani.
Business-ul a fost fondat de către Marius Gorgan și Florin Mîndru în 2019, cu o investiție de 250.000 de euro de la investitori privați. Ideea le-a venit după ce au observat că în piața locală nu aveau acces rapid la o varietate de beri artizanale românești, de cele mai multe ori lovindu-se de cele din alte țări. Mîndru estimează piața de bere artizanală din România undeva la 0,5% din totalul pieței de bere, precizând că în mod normal ar trebui să fie la 10%, așa cum se întâmplă în țările mai mature.
În România, Mîndru estimează că sunt peste 70 de micro-berării, dintre care 30 se regăsesc în portofoliul Casei Berarilor Artizani.
Antreprenorii s-au concentrat și pe crearea unui lanț frigorific de distribuție al berii artizanale la nivel național, de la producător în depozitul propriu al Casei Berarilor Artizani și apoi la client, și un sistem de franciză.
Casa Berarilor Artizani vrea să ajungă la final de 2022 în fiecare reședință de județ din România. Cei interesați să intre în sistemul de franciză al Casei Berarilor Artizani trebuie să treacă printr-o evaluare a experienței lor, în special în zona de antreprenoriat. Investiția într-o locație se ridică între 20.000 și 30.000 de euro în funcție de tipul locației.
Mîndru precizează că, din experiența acumulată din 2019 până în prezent, a observat că românii preferă berile blonde clasice, Lager, Pilsner, însă sunt și alte segmente care se bucură de o popularitate în creștere. Cea mai ieftină bere îmbuteliată în magazin are un preț de 4,49 de lei pentru 0,33 l, în timp ce cea mai scumpă ajunge la un preț de 13 lei pentru aceeași cantitate.
Source link